Selenge

Selenge "Perła Stepu" jest najbardziej znaną czarodziejką na wschodzie kontynentu. Jej przydomek pojawił się wraz z oryginalnym chowańcem, jaki pojawił się na jej usługi. Był to ogromny latający małż, którego skorupa ma ponad trzy metry średnicy, co pozwala na ukrycie się w jego wnętrzu. Jej legęda związana jest z mocą jaką posiada, wyróżniającym się wyglądem, oraz władzą jaką ma pośród trzech plemion koczowników, które żyją w pobliżu jej wieży.

Wygląd: Selenge to wysoka ludzka kobieta o długich bląd włosach. Jej błękitne oczy prześwietlają każdego z na kogo patrzy, a aura mocy onieśmiela wszystkich rozmówców. Nie nosi żadnych ozdób, a ubrana jest w obszytą platyną suknię, której dziwny krój nie przypomina żadnych ubrań noszonych przez ludzi.

Historia: Urodziła się w jednej z Ord na dalekim wschodzie, gdzie była trzecią córką wodza. Będąc jedną z koczowników Selenge poddana została rytuałowi przejścia już w wieku dziecięcym. Poddający ją obrzędowi szaman wróżył dla niej wielką sławę, czego symbolem miało być magiczne znamię na piersi w kształcie koła. Jak się później okazało, jest to symbol perły, a nie słońca, jak na początku uważano. Gdy dorosła i weszła w wiek dojrzewania obudził się w niej dar magii. Wraz z szamanem dowiedziała się jak kontrolować swoją moc, oraz jak korzystać z wędrówek astralnych. Ważną częścią każdego maga jest zew, który ciągnie go w kierunku miejsca, gdzie połączy się on z źródłem mocy. Gdy moc Selenge zwiększyła się, wzrosła też jej wrażliwość na wewnętrzny głos. Nie mogąc nad tym zapanować, wraz z kilkoma przyjaciółmi, wyruszyła na zachód. Jej pierwszą przygodą była wyprawa po magiczn ą suknię, której podarte skrawki znajdowały się w podziemnym tunelu, dawno zapomnianej krasnoludzkiej sztolni. Wraz z wędrówką rozwijał się jej talent magiczny, oraz rosła sława jej dróżyny. Zawędrowała z nimi nawet do Wielkiego Lasu, gdzie straciła część przyjaciół, lecz poznała też nowych sprzymierzeńców. Było to, gdy wdała się w magiczny pojedynek z atlanckim magiem, który rządał od niej oddania sukni twierdząc, że stworzona została przez jego przodkinię. W walce okazało się, że magiczny przedmiot zespolił się już z psychiką właścicielki i pomógł jej w pokonaniu wroga. Przez następne kilkadziesiąt lat Selenge zataczała coraz mniejsze kręgi wokół szukanego miejsca. Gdy już go znalazła, była już sama, lecz sławna. Na powitanie nowej stażniczki mocy, pojawił się jej chowaniec. Zawsze jest to istota obdarzona dużą mocą i inteligencją, której umysł łączy się z osobą maga. W tym przypadku była to ogromnej wielkości małża, przepełniona mocą powietrza, której zachowanie przypominało rozkapryszone dziecko.

Platynowa suknia: Wyglądająca, jak druga skóra suknia, jest potężnym magicznym przedmiotem, oraz najbliższą przyjaciółką Selenge. Okazało się, że w przedmiocie znajduje się dusza atlantki Hesione, dawno zmarłej członkini kasty nauczających. Była ona czarodziejką, króra żyła przed setkami lat. Wraz z zwiększaniem się psychicznej więzi między przedmiotem a posiadaczką, Hesione odzyskiwala coraz więcej ze swoich wspomnień, oraz rosła jej moc. Częścią tego procesu było stopniowe odzyskiwanie przes suknię swojej dawnej świetności.

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License